آرشیو اردیبهشت ماه 1399

وبلاگ سايت بينش

چگونه صاحب قانوني يك شركت باشيم؟

۶۱ بازديد

 

چگونه صاحب قانوني يك شركت باشيم؟

چگونه صاحب قانوني يك شركت باشيم؟

براي شروع بايد گفت كه شركت ها انواع مختلفي دارند.
شركت هاي سهامي عام و خاص در راس آن ها قرار دارند.
در زمان هاي گذشته دست و بال افراد براي ثبت شركت بسته تر بود اما اكنون راه كارهاي بيشتري براي ثبت شركت ارائه شده است.
بطور خلاصه شركتهاي داراي سهامي خاص بيشتر براي امور بازرگاني به ثبت مي رسند و شركت هايي كه داراي سهامي عام هستند هم نيز با همين شرايط مي باشند و تنها تفاوت آن ها در تعداد سهام گذاران آن ها مي باشد كه اكثريت آن را مردم تشكيل مي دهند.
در حال حاضر شركتهايي براي فعاليت هاي تجاري به ثبت مي رسند كه آن ها را با عنوان هاي مسئوليت محدود و تضامني خواهيم شناخت و همچنين شركت هايي وجود دارند كه معمولا با عنوان شركت هاي مختلط غير سهامي معرفي مي شوند.
نوع ديگري از شركت ها كه امروزه رواج بسيار دارند شركت هاي نسبي هستند كه معمولا به اشخاص ميزان سرمايه خود مسئوليت مي دهند.
همچنين نوع ديگري از شركت ها كه به شركت هاي تعاوني معروف هستند نصف بيشتر سرمايه آن ها را اعضاي آن شركت تشكيل مي دهند.

چگونه شركت خود را ثبت كنيم؟

به طور كلي ما سعي داريم از طريق مشاوران خود شما را به بهترين نحو راهنمايي كنيم تا در مسير درست قرار بگيريد و مطابق با شغل و حرفه ي خود مراحل صحيح ثبت يك شركت را در كنار مشاوران ثبت بينش به سادگي طي كنيد.
امروزه ديگر مراحل ثبت شركت از راه قانوني بسيار راحت تر شده و به آساني طي مي شود.
كافي است براي ثبت شركت خود به دفاتر ثبت شركت مراجعه كرده و در زمان خيلي كمي مراحل ثبت شركت خود را طي كنيد.
شركت ثبت بينش در ابتدا براي تمامي صاحبان سهام و افرادي كه به دنبال ثبت يك شركت هستند آرزوي موفقيت دارد و همچنين تا پايان مراحل ثبت شركت در كنار شما است تا به راحتي يك شركت قانوني داشته باشيد.

شركت ثبت بينش 

چالش هاي شركت هاي دانش بنيان

۷۰ بازديد

 

چالش هاي شركت هاي دانش بنيان

چالش هاي شركت هاي دانش بنيان | بينش ثبت

چالش هاي شركت هاي دانش بنيان

شركت هاي دانش بيان و بر اساس نوآوري و توان افراد يكي از نمونه شركت ها و موسساتي است كه خصوصا در سال هاي اخير در ايران رو به افزايش است. متقاضيان و مديران ثبت شركت هاي دانش بنيان غالبا جوانان با انگيزه و توانمند و گاها از همه جا نااميد هستند. در هر صورت چالش هاي شركت هاي دانش بنيان كم نيستند، اما قابل بررسي و حل شدن نيز مي باشند. در اين بخش از مقاله ثبت بينش به بررسي 5 مانع توسعه شركت‌ هاي دانش بنيان از زبان مديران شركت‌ها مي پردازيم:

اين مقاله خلاصه و برداشت مصاحبه با مديران موفق و قديمي و همچنين مديران شركت هاي دانش بيان مي باشد. با ثبت بينش همراه باشيد.

چالش هاي شركت هاي دانش بيان / ثبت بينش

1. مشكلات در روند ثبت شركت و وجود بوروكراسي اداري

بروكرارسي اداري. بله از مشكلات و گله مندي هاي موجود، مراحل طولاني در ثبت شركت ها به عنوان شركت دانش بنيان و اخذ مجوزهاي فعاليت مي باشد!

آقابزرگي يكي از مديران شركت هاي دانش بنيان با اشاره به اين موضوع اظهار داشته اند: ما انتظار داريم روند كارها براي شركت هاي دانش بنيان تسريع گردد و نيز اخذ مجوزهاي لازم و مراحل ثبت شركت و ثبت برند و كارت بازرگاني و غيره بيشتر بصورت سيستمي و اينترنتي انجام گيرد.

2. كمبود منابع مالي با سود متناسب

وام هاي بانكي كه معمولا بخش اعظم منابع مالي شركت‌هاي دانش‌بنيان را تشكيل مي دهند با سودهاي غير متناسب وجود دارد و يا حتي دريافت همين وام ها با همين سودها نيز به سختي انجام مي پذيرد. بهره بانكي بالا مي‌تواند عامل كندي و بازدهي كم و كاهش رشد شركت‌هاي دانش‌بنيان گردد. حتي ميزان وام هاي تعلق گرفته از سوي صندوق نوآوري و شكوفايي با توجه به هزينه هاي زياد توليد بسيار ناچيز است!

3. عدم اعتماد به محصولات دانش بنيان داخلي

تا زمانيكه استفاده از محصول خارجي به ويژه در دستگاه هاي دولتي وجود دارد، عدم اعتماد به محصولات داخلي و ساخته دانش جوانان كشور نيز وجود خواهد داشت!

از بزرگترين چالش هاي شركت هاي دانش بنيان ، ترجيح محصولات خارجي بر مشابه داخلي آن مي باشد.كه حتي در برخي موارد كيفيت خارجي محصولات نسبت به داخلي آن ها بسيار پايين تر است!

4. تاخير در تامين مالي قراردادهاي بسته شده با دولت

موضوع سرمايه در گردش شركت ها نيز بسيار مهم است. توليد محصول دانش بنيان، تحقيق و بررسي، مواد اوليه، تجهيزات و نيروي انساني به سرمايه زيادي نياز دارد. در اين خصوص متاسفانه زماني كه شركتي محصولي را به دستگاه دولتي ميفروشد، مدت زمان زيادي مي برد تا پول را به آن ها بدهند و اين مسئله به آسيب هاي گاه جبران ناپذير و حتي ورشكستي منجر مي گردد!

5. مسائل و مشكلات بازاريابي و تجارت

علي رغم اينكه فعالان در حوزه ي شركت هاي دانش بنيان معمولا از دانش آموختگان و نخبگان كشوري مي باشند، اما بسياري از آن ها با مسائل بازاريابي و معرفي محصولات و مذاكرات و ارتباط با مشتري و بازار نا آشنا هستند. از اين رو با مشكلات زياد و حتي گاه شكست مواجه مي شوند. اين مسائل و آموزش و حمايتها مي بايست از طرف دولت بيش از هر چيز ديگري اهميت داده شود.

با ثبت بينش همراه باشيد.